Ezen a weboldalon sütiket (cookie) használunk annak érdekében, hogy javíthassuk a felhasználói élményt és jobb szolgáltatást nyújthassunk.
Menü

A szívünk egészségének is őrzője a tea

A szívünk egészségének is őrzője a tea Ki ne szeretné megismerni az örök élet vagy a mindig síma bőr titkát? A teljes titkot mi sem ismerjük, de azért van pár információ ebben a cikkben. 

A SZÍVÜNK EGÉSZSÉGÉNEK IS ŐRZŐJE A TEA 

Ha szeretnénk egészségünk védelmét jobban szolgálni, érdemes több teát fogyasztanunk, mivel ennek a italnak számos kedvező hatása van. A rendszeres teaivás nem csak hozzájárulhat a napi folyadékszükségletünk fedezéséhez, de frissítő, élénkítő hatású italként is szolgál. A tea antioxidáns hatású vegyületeinek köszönhetően csökkentheti a szív- és érrendszeri betegségek és bizonyos daganatok kialakulásának kockázatát. A magas fitoösztrogén-tartalmú teák védőszerepe még csontritkulás esetében is felmerülhet a menopauza idején, amikor a szervezetben termelődő ösztrogén hormon mennyisége csökken. Fontos azonban, hogy tejes teát fogyasszunk, mivel a tej kalciumtartalma ellensúlyozhatja a koffein kalciumürítést növelő hatását.

Miért bírják jobban a stresszt a teafogyasztók?

A tea stresszoldó tulajdonságairól is sok szó esik. Egy kutatás szerint a fekete teát fogyasztók sokkal hamarabb megnyugszanak stresszes helyzetben, azaz könnyebben feldolgozzák a stresszt. Azt se felejtsük el, hogy egy jó tea elkészítése pár percre kikapcsol bennünket a rohanó hétköznapokból. Nem kell ahhoz egy komplett japán teaszertartás, hogy érezzük, a tea elkészítése olyan ősi ösztönöket szabadítanak fel bennünk, amelyek segítenek a problémákat több oldalról látni és így közelebb visznek bennünket a megoldáshoz. Bár a világon a víz után a tea a második legnagyobb mennyiségben fogyasztott ital, Magyarországon mégis kevesebben isszuk rendszeresen. Érdekes, hogy a tea fogyasztása leginkább az év első és utolsó negyedévében válik rendszeressé, tehát a teát őszi-téli italként tartjuk számon.

Mit iszik a magyar, ha teáról van szó?

Az utóbbi évek trendjei szerint a herba- és a valódi gyümölcstea vált a favoritunkká. Ezek adják ma már döntő részét a fogyasztásnak, míg a tradicionális teafajták aránya az egyötöd alá csökkent. Zöld teát csak mintegy 10 százalékban iszunk, a hűtött, jeges teák nyári fogyasztása azonban némileg ellensúlyozza ezt. Ez sajnos azt jelenti, hogy kevéssé használjuk ki a tradicionális teákban rejlő lehetőségeket.

Itt megnézheted a legkedveltebb gyümölcsteáinkat:
https://www.latinnegyed.hu/tea/gyumolcs-tea

A tea tényleg védi az egészségünket? (spoiler: igen)

A tea számos jótékony hatásáról szólva az egyik leggyakrabban említett az, hogy megelőző hatással bírhat a rákos betegségekkel szemben. A hagyományosan sok teát fogyasztó távol-keleti nemzetek polgárai között kimutathatóan alacsonyabb a tumoros betegségek száma, és azt is megfigyelték, hogy rendszeres, nagyobb mennyiségű zöldtea fogyasztása esetén csökkenhet bizonyos gyomor-bélrendszeri daganat előfordulásának esélye. Egy összefoglaló tanulmányban 150.000 embert vizsgáltak, és azt találták, hogy a rendszeres teafogyasztóknál ritkábban fordul elő emlő-, petefészek-, prosztata- és tüdőrák, azokhoz képest, akik kevés vagy semmi teát sem isznak.

A teában rengeteg különféle vegyület van, például a polifenolok csoportjába tartozó flavonoidok, csersav, tannin, koffein és még sorolhatnánk. Ezek közül több összetevőnek antioxidáns hatása van, ami képes reakcióba lépni a szervezetünkben lévő szabad gyökökkel és mivel a szabad gyökök károsíthatják a sejteket, így az antioxidánsok segíthetnek megelőzni az ilyen károsodásokat. Az antioxidánsok emellett a bőrünk egészségének megőrzésében is fontos szerepet játszanak, hiszen segíthetnek megelőzni a korai öregedést, a ráncok kialakulását és valjuk be, ki nem szeretne „örökké” fiatal maradni?  

Azonban fontos megjegyezni, hogy a tea fogyasztása nem jelenti automatikusan az egészséges életmódot. Ha például cukorral vagy mesterséges édesítőszerekkel ízesítjük a teánkat, akkor az cukor- és kalóriatartalma miatt a tea hatása ellentétes lehet az egészséges életmód szempontjából. Ha mindenképpen ragaszkodunk az édes ízekhez, akkor használjunk mézet. Emellett a túl sok tea fogyasztása is negatívan befolyásolhatja az egészségünket, például a koffein miatt okozhat álmatlanságot vagy idegességet, de ehhez már extrém mennyiségben kell teát fogyasztanunk.

Összességében azonban a tea fogyasztása számos előnnyel jár az egészségünk szempontjából, ezért érdemes beilleszteni a mindennapi étrendünkbe. A különböző teafajták közül mindenki megtalálhatja a saját ízlésének megfelelőt, és akár kísérletezhetünk is új teafajtákkal. A tea fogyasztása nem csak az egészségünknek, hanem a lelkünknek is jót tesz, hiszen számos pozitív hatása van a stressz és a feszültség oldásában. Tehát, ha egy kis időre szeretnénk kiszakadni a mindennapi rohanásból, vagy csak egy finom italt szeretnénk kortyolgatni, akkor a tea mindenképpen egy jó választás lehet!

Nézd meg teáinkat most, rendelj és 1-2 nap múlva már érezheted is a jótékony hatását:
https://www.latinnegyed.hu/tea/zold-tea

Keresés